Dinler ve Diller Kenti : Midyat


   Mardin otogarında 15 TL verip Midyat minibüslerine bindim yaklaşık 90 dk sonra ilçe merkezine vardım. Midyat da Mardin gibi eski ve yeni olarak ikiye ayrılmış. Eski Midyat Mardin'den farklı bir havaya sahip. Burada minarelerle birlikte çan kuleleri yükseliyor. 90 yıl öncesine kadar büyük bir Süryani nüfusa sahipti, terör, ekonomik gibi sebeplerden dolayı göçen Süryanilerden bugün birkaç bin kadarı ana vatanlarında.Onlardan geriye kiliseler ve manastırlar kalmış.
  Midyat'ta başlıca gezilecek yerler :.Sıla Konağı, Bethil Kilisesi, Mor Şabel Kilisesi, Mor Ahısnoya Kilisesi, Mor Hobil Manastırı ve Midyat sokakları
   Gezime ilk olarak Sıla Konağı ile başladım. Klasik Güneydoğu dizilerinin vazgeçilmez mekanı. Ve çok şanslı olduğum için Hercai dizisinin çekimleri için konak kapalıydı. Çekimler sırasında bayağı komik anlar yaşadım. Herkes bir duvarın üstüne çıkmış, dizi çekimini izliyordu. Değişik bir deneyimdi :) Ardından Midyat sokaklarında gezintiye çıktım. Tarihi dokusu Mardin'den bile daha çok korunmuştu. Zaman makinesi gibiydi Midyat. Kalker taşından yapılmış konaklar, her yer sapsarı, inanılmaz bir dokuya sahipti. Adeta bir masal şehriydi. Sonra Mor Hobil Manastırına gittim. Mor Gabriel Manastırına benziyordu. Manastırdan Midyat manzarası harikaydı. Manzara ise hoşgörünün somutlaşmış haliydi. Minare ve çan kuleleri yan yana. Yüz yıllarca farklı dinler ve diller hep beraber yaşamışlar. Manastırı rehber eşliğinde gezdikten sonra

Mor Hobil Manastırı

Mor Hobil Manastırı

Mardin'e gitmek için tekrardan minibüse binip geri döndüm.

  Daha fazla fotoğraf için İnstagram'da @ismailmerttravel 'a bakmayı unutmayın !

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi

Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak