Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak

 

 Herkese merhaba ben İsmail Mert. 10 Ağustos 2021'de Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Burs Programına kabul aldım ve hayatım değişti. 18 yaşımda ekonomik özgürlüğümü kazandım ve Türkiye'nin en iyi okullarından birinde öğrenci oldum. Burs kapsamında 4+2 yıl, 10 ay boyunca her ay 5.000 TL yaşam destek bursu, yılda 1 kez 5.000 TL kırtasiye bursu, 80.000 TL yurt bursu almaya hak kazandım. Ayrıca bursun maddi imkanlarının yanında başta rektör olmak üzere tüm Kadir Has Üniversitesi ailesinin manevi desteğini de hissediyorsunuz.

Peki nedir bu Beyaz Güvercin Burs Programı ?

Kadir Has Üniversitesi, İstanbul dışında yaşayan, akademik ve sosyal açıdan başarılı gençlerin, İstanbul’da hiçbir maddi zorluk yaşamadan, Khas çatısı altında en iyi eğitimi almasını amaçlayan bir burs programı oluşturdu. 2020’de 3 kişi, 2021’de aralarından benim de olduğum 5 kişi, 20222de ise 7 kişi bursiyer oldu. Şu an toplamda 15 beyaz güverciniz 

Burs hakkında detaylı bilgiyi  https://beyazguvercinler.khas.edu.tr/tr/anasayfa linkine tıklayarak edinebilirsiniz.

Beyaz Güvercin Olma Sürecim

2020’de ilk Kovid kapanmaları döneminde 11. Sınıftaydım.  Dil bölümündeydim ama dil bölümünden gidebileceğim bölümler beni tatmin etmiyordu. Okulların kapanıp uzaktan eğitime başlayınca kendim üniversiteye çalışmaya başladım. Mayıs 2020’ye gelmeden bölümü değiştirip TM-TS’ye hazırlanmaya başladım. Daha sonra matematikte en iyi üniversitelere yetecek netlere ulaşamadığımdan dolayı sözelden haazırlanmaya ve gidebileceğim en iyi üniversiteyi tercih etmeye karar verdim. Koç arkeoloji, Boğaziçi tarih, Kadir Has halkla ilişkiler ve Bilgi, Yeditepe, Bahçeşehir, Türk-Alman üniversiteleri aklımdaydı.

Hayatımı değiştiren ve bugünkü benin başlangıç tarihi Temmuz 2020’de Koç Üniversitesi Lise Yaz Okuluna tam burslu bir şekilde kabul almamla başladı. İlk kez geçmiş deneyimlerim, başarılarım yani özetle hayat hikayem bir kurum tarafından incelenmiş ve ödüllendirildi. Lise yaz okulunda Anadolu Bursiyeri olan öğrenciler ile tanıştım. Artık yeni hedefim Anadolu Bursiyeri olmaktı. Burs programına benzer programlar araştırdığım zaman Beyaz Güvercinler Burs Programıyla da karşılaştım.

Doğu’nun en doğusunda dezavantajlı bir şehir olan Iğdır’da yaşayan ve orta gelir sınıfında olan bir ailenin çocuğu olmama rağmen kaderimin çizdiği sınırların ötesine çıkmak istiyordum bu yüzden ekonomik özgürlüğümü kazanmam şarttı. Anadolu Bursiyerliği ve Beyaz Güvercin Burs Programı bu konuda benim için çok önemliydi. Gerken evrakları ve belgeleri özenle hazırlıyor, her hafta mutlaka gözden geçiriyordum. Her iki burs programları için cv’mi zenginleştirmek adına İstanbul İşletme Enstitüsü’nün ücretsiz kurslarına katılıp sertifika aldım. YKS sürecinde matematiğimin kötü olduğunu ve istesem de netlerimi yükseltemeyeciğimi anladığım zaman sözele yüklendim. Benim Hocam ve Tonguç Akademi’nin YouTube videolarını izleyerek ve her gün deneme çözerek sınava hazırlandım. Sınav sürecimi başka bir yazımda detaylı anlatacağım.

Mayıs ayında Koç Üni. Anadolu Bursiyerliğinde sanat tarihi bölümü için başvurumu yapacağım ve ne kadar bu bölümü istediğimi kanıtlamak için YKS sonrası Mersin Kelenderis Antik Kenti kazısında 2 haftalık bir gönüllülük projesi buldum. Bu gönüllülük sonrası alacağım sertifika ile kesin Anadolu Bursiyeri olurum diye düşünüyordum ama Koç Üniversitesi beni mülakata çağırmadan başvurumu reddetti. Hayatta bazen çok istediğimiz şeyler olmuyor. Koç Üniversitesi için gittiğim kazıda Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercinler Burs Programı için ilk mülakatım Zoom üzerinden gerçekleşti. Bana neden Kadir Has, neden halkla ilişkiler, kariyer plan ların neler gibi sorular sordular. Özellikle kazıda olduğumu öğrenince ve bunun çocukluk hayalim olduklarını duyunca bolca not aldılar benim hakkımda. O andan Beyaz Güvercin olacağımı anladım. Zaten bu sene mülakatıma giren rehber hocalar ile görüşünce onlar da kazıda olamamın seçilmemde çok etkili olduğunu söylediler.

Temmuz 2021’de TS puan türünde 2637. olduğumu öğrendim, hayatımın en mutlu günlerinden biriydi diyebilirim. Boğaziçi, Koç, Bilkent hariç sözel puan türünde istediğim her bölüme yerleşecek puanım vardı. Tercih dönemine kadar tek tek üniversitelerin online tanıtım etkinliklerine katıldım.  Kendi hesabıma göre 2637. Olsam da tm den ve mf den derece yapanlar da önümde olacağından benim gerçek sıralamam 1000’lerdir diye düşündüm ve Galatasaray, Boğaziçi vs… gelir diye düşündüm ama versem gelmezmiş neyse.

Sınav sonuçlarının açıklanmasından sonra gelen maille ikinci mülakatımın tarihi belli oldu. 2 Ağustos 2021. Bu kez hem rektör hem de bölüm başkanı da mülakata katıldı. Mülakat öncesinde heycanımı kontrol etmek amacıyla rektörün webinarlarını günlerce izledim. İkinci mülakatla ilk mülakat çok benzerdi 10-15 dakika sürdü. Kadir Has Üniversitesi’ni hayallerin için nasl bir araç olarak kullanabilirsin sorusunun cevabını aradılar. 10 Ağustos 2021’de Kabul mektubumu aldım ve 14 Eylül’de Kadir Has Üniversitesi İngilizce hazırlık programına başladım. Şu an Çekirdek Programın ilk dönemini tamamladım ve ikinci dönem dersleri yarın sabah başlayacak.

Türkiye’nin en pahalı şehrinde ekonomik özgürlüğümü kazanmam, Kadir Has Üniversitesi’nin manevi desteğini elde etmem benim için çok önemli. Hayallerime ulaşmamda en önemli dönüm noktası bursu kazanmamla oldu. Son 1 yılda 6 ülkeye gittim. Maddi kaygılar gütmeden istediğim çoğu şeyi yapabiliyorum.

12. sınıf veya daha küçük olan arkadaşlarım siz de şansınızı deneyin, hayallerinizin peşinden gidin. İmkansız diye bir şey yoktur, çok isterseniz başarırsınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi