Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

  Merhabalar, 12. sınıf öğrencisiyim, Iğdır'da yaşıyorum. İlkokul sıralarından beri eğitim sistemimizin çarkları arasında ezilip durdum. Çünkü matematik ve fen bilenlerin başarılı sayıldığı bir sistemde sosyal bilimlerde meraklı ve başarılı olan öğrenciler pek umursanmıyor, başarısız nitelendiriliyor. Ben de ne kadar çalışırsam çalışayım matematikte bir noktaya kadar gelebiliyordum. 

  4 yılımızı 135 + 180 dakikalık sınavlara ölçen bir eğitim sistemine tepki olarak Apply BAU, Apply Nişantaşı, We Accept (Kültür Üniversitesi), Come To Gelişim burs programlarına başvurdum. Ayrıca Koç Üniversitesi Anadolu Bursiyeri, Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercinler ve Özyeğin Üniversitesi Eğitimde Fırsat Eşitliği Burs Programları için de gerekli başvuru belgelerini hazırlıyorum.

  Çoğu arkadaşıma bu burs programlarını bahsettiğim zaman uğraşmaya değer bulmuyorlar. Eğitim sistemimiz onları da zehirlemiş. Kendi hayallerine ya da 4 yılda yaptıklarına güvenmiyorlar. Çünkü Türkiye'de sınavda ne yapmışsan osun. Kimse hayallerine, yaptıklarına bakmaz.

  Çoğu kişi kompozisyon yazma konusunda sıkıntı yaşıyor. Kimisinin yazdığı yazılar karakter sınırını geçerken kimisi yarısına kadar bile gelemiyor. Bence bu kendine güven işi. Eğer kendi hikayene ve hayallerine güveniyorsan en iyi yazıyı sen yazabilirsin. 

 Akranlarıma yani rakiplerime :) yardımcı olmak amacıyla Apply BAU başvurumda yazdığım yazıları paylaşıyorum.

Apply BAU ile İşletme, Hukuk ve Uluslararası İlişkiler için başvurumu yaptım.

Bize bu kısımda kişisel bilgilerinden ve kendinden bahsetmeni istiyoruz.

Türkiye'nin dezavantajlı bir bölgesi olan ve Ankara'nın değil de sınırı olduğu ülkelerin başkentine daha yakın olan Iğdır'da yaşıyorum.

İlkokul sıralarında tarihle başlayan sosyal bilimlere olan merakım yıllar geçtikçe diğer dallarında da başladı. Bu süreç bana öğrenmeyi öğretirken, kuru ezber bilgiden ziyade yorumlamayı ve karşılaştırmayı da öğretti.

2015 genel seçimleri sonrası ideolojiler, Türk siyasi tarihi, hukuk gibi konular ilgimi çekmiş, ileriye dönük hedeflerimi bu süreçte temellendirdim.

2017-2019 yılları arasında Iğdır'ın sorunlarını, kendi çözüm ve önerilerimi belirtmek amacıyla vali, bel. baş. , il müdürleriyle görüşmeler ve röportajlar yaptım. Ancak randevu alma konusunda çok zorlanıyordum. Özel kalemler beni ya geri ya da sıradan memurlara gönderiyorlardı. Bu durumda ben de sosyal medya ya da tanıdıklar aracılığıyla randevu alıyordum. Umutsuzluğa kapılmıyordum. Ulu önderin dediği gibi "Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır." Bu görüşmeler sonucunda 2018'de Iğdır Ovası'nın en eski tarihi eser olan bir kümbetin restorasyon kararı verildi. 2019 yılında ise kurucu üyelerinden olduğum HALBE adında sokak hayvanlarını ve çevreyi korumak adına resmi olmayan bir topluluk oluşturduk. Yaptığımız görüşmeler sonucunda Iğdır Belediyesinden aldığımız lojistik destek ile çevre temizliği etkinliği yaparken Iğdır DHKM tarafından söyleyişiler düzenlettik.

2015 yılında tarihe olan merakım yalnız sayfalara bağlı kalmadı, beni sahaya sürükledi. Başlarda Iğdır ve çevresindeki tarihi/arkeolojik yerlere giderken 2017'de ilk tek başıma seyahat edip İstanbul'a gittim. Artık harçlıklarımi biriktirip sırt çantamı topluyup yola çıkmaya basladım. Deneyimlerimi paylaşmak için Instagram'da @benismailmert adında sayfa oluşturuken google haritalara çektiğim fotoğrafları yükledim ve +6 M görüntülenmeye ulaştı. 2017'e ilk ve şu anlık tek yurtdışı deneyimim olan İran'a gittim. 9.-13. yy İslam filozoflarının eğitim aldığı bu topraklarda Türkiye'nin çok sevildiğini ve teokratik yönetimin altında çok fazla seküler insanın yaşadığını farkettim. Hayatımın dönüm noktası ise Koç Üni. 2020 Lise Yaz Okuluna burslu katılmam oldu. Kosova, BAE, Fas'dan da katılanların olduğu bu programda Siyasete, ekonomi ve psikolojiye giriş dersleri aldım. Bu derslerle hayata daha farklı açıdan bakmayı öğrnedim.Doğu Anadolu'dan katılan tek kişi bendim. Sıradan bir devlet okulunda okuyan benle bulundukları yerin en iyi okullarında okuyan akranlarımla aynı ortamba bulunmak başta beni çok ezdi ancak onların tüm imkanlarıyla ulaştığı seviyeye benim imkansızlıklara rağmen yaklaşmam beni mutlu etti. 3 kıtaya yayılan BAU Global çatısında onları geçeceğime inanıyorum. 

Bu program sonrası coğrafyamın kaderim olmasına daha fazla göz yummayarak 12. sınıfı İzmir'de yatılı okumaya karar verdim. İzmir Kent Konseyine üye olarak kent demokrasisine katkıda bulunurken İzmir kent tarihi hakkında araştırmalar yapıyordum. Insta.'da @izmirarastirmalari sayfasını açarak paylaşımda bulunuyordum.

.

Burada kendimi tanıttım. Hayat hikayeme girmeden yaptıklarımdan bahsettim. 

.

Aşağıdaki bölüme geçmeden önce kendi hayallerimden kısaca bahsedeyim ki kendimle çelişmeyeyim. Hukuk, İşletme, Uluslararası İlişkiler, Sanat Tarihi ya da İletişim bölümlerinden birini okumak istiyorum. 

Hayallerini Anlat

Lisans eğitimimde ikinci bir yabancı dil edinmekle beraber farklı sektör deneyimleri için CO-OP vasıtasıyla stajlar yapmak istiyorum. Erasmus, work and travel ve AIESEC ile Dünya'nın farklı coğrafyalarına ayak basıp yeni networkler oluşturmayı planlıyorum. Kablolu TV'lerin egemenliğinin bittiği ve Covid-19 salgınıyla hızlanan dijitalleşmeye ayak uydurmak için yeni medya bölümü ile çift anadal yapmayı düşünüyorum.

  Facebook, Instagram, TikTok gibi yalnız Türkiye'de değil, Dünya'da milyonlarca insanın etkileşimde olduğu bu platformlarda günlük  yaklaşık 2.5 kentilyon byte veri oluşuyor. Bu 'big data'yı anlamak için yüksek lisans eğitimimi burs bulabilirsem ABD, Birleşik Krallık, Almanya veya Japonya'da yönetim bilişim sistemleri alanında yapmak istiyorum. 

   Veri madenciliği, kullanıcı deneyimi, iş zekası veya dijital pazarlama alanlarından birinde uzmanlaşıp, ilgili alanlarda iş deneyimi elde ettikten sonra doktora eğitimim ve Silikon Vadisini de yakından görmek için Stanford Üniversitesinde yaparak akademiye girmek istiyorum. Yurt dışında akademisyenlik yapıp belli bir seviyeye geldiğimde ve Türkiye'de istediğim siyasal ve sosyal ortam varsa ülkeme dönüp akademisyenlik yapmak istiyorum.

  Yeterli donanıma sahip olduğumda Unusamicus adını verdiğim, Tinder, Instagram ve Couchsurfing'in harmanı olan, hedef kitlesi seyahat eden insanların oluşturduğu bir sosyal medya platformu kuracağım. Kullanıcılar otostop çekerken veya  otobüs yolculuğuna eşlik edecek birisini bulabilir. Gittiği şehirde ya şehrin yerlisi ya da onun gibi gezgin birisiyle buluşabilir. Uygulamada bulduğu birisinin evinde kalabilir. Kullanıcılar birbirlerine referans olup, puanlıyabilirler de.  Ana sayfada ise insanlar gezerken çektikleri fotoğrafları paylaşabilir. Elde edeceğim deneyimlerle uygulamamı daha da geliştireceğim.

.

Hayallerimden bahsettiğim bu bölümde işletme lisans eğitimim sonrası işletme enformatiği alanında kendimi geliştirmek istediğimden bahsettim. Sizler de hangi bölümü neden okumak istiyorsunuz, okumak istediğiniz bölümle alakalı neler biliyorsunuz,  mezun olduktan sonra neler yapacaksınız gibi sorulara cevap veren yazılar yazabilirsiniz.

 Kültür Üniversitesi'nin WE ACCEPT burs programına ise Hukuk için başvurdum. 

Kendini Tanıt

Türkiye'nin en doğusunda Iğdır'da yaşıyorum. Gerek önemli metropollerinin çok uzağında olması gerek de sosyo ekonomik gelişmişlik düzeyinin çok düşük olması bu şehri dezavantajlı kılmaktadır. İlkokul sıralarındayken başlayan tarihe olan merakım, 2015 yılındaki artan terör olayları, genel seçimler ve diplomatik krizlerle hukuk. siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler gibi diğer sosyal bilim dallarında da başladı. Gerek muhafazakar ve milliyetçi aile de büyümem gerek de ergenliğimin vermiş olduğu aşırıcılık ile bağnaz, dogmatik bir faşisttim. Resmi törenler de ya da parti mitinglerinde başbakanı, valiyi, belediye başkanın vb. insanları gördüğüm zaman ben de onlar gibi olmak istiyordum. Ayrıca Kürşat ayaklanmasından, milli mücadeleye tarihimizdeki önemli olaylar karşısında kendimi borçlu hissediyor, ben de bu vatana hizmet etmek istiyordum. Hem onları yakından tanımak hem de Iğdır'ın sorunlarını, kendi çözüm ve önerilerimi dile getirmek amacıyla il idari amirleri ve il müdürleriyle görüşmeler yaptım. Iğdır Valisi ile yaptığım görüşme sonrası Iğdır Ovasının en eski tarihi yapısı olan Kul Yusuf Kümbeti'nin restore edilmesi için gerekli raporun çıkmasını sağladım. Ancak ilgili kişilerden görüşmek için randevu almaya gittiğimde daha 12-13 yaşında olduğum için bana randevu vermiyorlardı. Ben de ulu önderin "Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar." sözünden güç alarak bir yolunu bulup randevuyu alıyordum. Lisede felsefe ile tanışmamdan sonra her şey benim için sorgulanabilir oldu. Gerek dini gerek siyasi konulardaki zincirlerimi kırdım. Siyasetteki milliyetçilik söylemlerine, dış güçlere, neo Osmanlıcığa vb. şeyler saçma gelmeye başladı. İlker Canikligil'in, Deutsche Welle'nin BBC'nin programlarını izledikçe liberal bir siyasi görüşe kaymaya başladım. Sosyoloji ve Psikoloji alanlarında yaptığım araştırmalarla aldığım derslerle insanı ve toplumu tanıdıkça günümüzdeki siyasal olayları daha iyi analiz etmeye başladım.

Neden Bu Bölümü Tercih Ediyorsun : 17 Ekim 2015'de günlüğüme '...ileride siyasetçi ya da bürokrat olacağım dediğim günden beri  hukuk okumak istiyorum. Bahçeşehir Üniversitesi'nin Pre-U programında Hukuka Giriş dersini aldıktan sonra da bu bölümü okuyabileceğime karar verdim. Fahamettin Akınçgül'ün dediği gibi yaşam boyu öğrenci kalacağım. Sürekli yeni şeyler öğrenmek, yorumlamak ve kendimi geliştirmek istiyorum. Bu yüzden hukukun dinamik yapısı beni içine çekiyor.

Bu Bölümle İlgili Hedeflerin Neler : Lisans eğitimim sonrası başta YLYS bursu olmak üzere diğer yüksek lisans burslarına başvurup yurtdışında (özellikle Fransa'da) yüksek lisans ve doktoramı tamamlamak istiyorum. Siber hukuk, yapay zeka ve hukuk gibi hukuka yeni giren alanlarda da yüksek lisans yapabilirim, idare ya da kamu hukukunda da. Üretken olduğum bu dönemde Türk akademisine katkıda bulunmak için akademisyenlik yapmayı düşünüyorum. Daha sonra 35 yaşına gelmeden kamu sınavlarına hazırlanıp kaymakamlık, üst düzey bürokratlık için hazırlanmayı düşünüyorum. Belli bir olgunluk seviyesine eriştikten sonra ise -ki muhtemelen 50'li yaşlarımda- siyasete girerim. İnsanların cinsiyeti, cinsel yönelimi, düşünceleri, mezhepleri, ırkları yüzünden ayrımcılığa uğramadığı demokratik, laik, Atatürkçü bir Türkiye Cumhuriyeti için çalışacağım.

Projelerin Hakkında : 2017-2020 siyasi partileri daha yakından tanımak amacıyla AKP, MHP, IYI Parti ve Vatan Partisi'nin gençlik kollarına katıldım. 2018 Ocak merkez valisi ve Katip Çelebi Üniversitesi öğretim görevlisi Dr. Mustafa Tamer'in Stratejik Araştırmalar Vakfı tarafından "Teşekkür Belgesi" aldım. 2019 Aralık ayında bir grup liseli olarak hayvan hakları ve çevreyi korumak adına HALBE adında bir topluluk oluşturduk. Belediyeden aldığımız lojistik destek ile çevre temizliği, bağışlarla mama dağıtımı ve hayvan barınakları yaptık. Doğa yürüyüşleri düzenledik. 2020 Ocak "Şiilik üzerinde eski İran dinlerinin etkisi" hakkında TÜBİTAK felsefe projesi hazırladım. 2020 Temmuz ayında Koç Üniversitesi Lise Yaz Kampına tam burslu katıldım. Programda ekonomiye, siyaset bilimine giriş ve psikolojiye giriş dersleri aldım. Fas, Kosova. Azerbaycan ve BAE'den katılanların olduğu programda sertifika almaya hak kazandım. 2020 Ekim Lise Yaz Kampı sonrası kendimi daha çok geliştirebilmek amacıyla İzmir'de yatılı okumaya gittim. 19 kasımda salgın tedbirleri kapsamında okullar kapatılınca Iğdır'a geri dönmek zorunda kaldım. 43 gün boyunca St. Joseph lisesinde okuyan ateist ve vegan bir insandan saidi nursinin medreselerine giden aşırı muhafazakar insanlara kadar toplumun her kesimindeki insanlara temas ettim. 2020 Ekim kent demokrasisine katkıda bulunmak amacıyla İzmir Kent Konseyi Gençlik Meclisine katıldım. 2021 Ocak Koç Üniversitesi kariyer günlerine katıldım. 2021 Şubat Bahçeşehir Üniversiteis Move Up programına katılarak siber hukuktan blockchain teknolojisine kadar çeşitli konularda seminerle katıldım. 2021 Şubat, nisan ayına kadar devam edecek Bahçeşehir Üni. Pre-U programına başladım. uluslararası ilişkilere giriş, ekonomiye giriş ve hukuka giriş dersleri alıyorum. 2021 Mart, İstanbul Gelişim Üniversitesi açık kapı dersleri programı kapsamında Mimarlığa giris ve siyaset bilimine giriş derslerine katıldım. 2021 Mart İstanbul Kültür Üniversitesi Dijital Çağın Hukukçuları seminerine katılacağım.

Biraz Daha Tanımak İsteriz

 Vizyonumu genişletmek, yeni yerler, kültürler ve insanlar tanımak amacıyla seyahat ediyorum. Çoğunda sırt çantamı toplayıp, tek başıma yollara koyuluyorum. 9. sınıfın sınıfın sonunda ilk kez tek başıma İstanbul'a gitmemle başlayan serüvenim, şimdiye kadar 25 şehir şehre gitmemle devam ediyor. Dijital çağda tüketen değil de üreten olmak amacıyla Instagram(@benismailmert), Blogger(http://ismailmerttravel.blogspot.com) ve Google Haritalarda(6.5Milyon görüntülenmeye ulaştı), çektiğim fotoğrafları, yaşadığım deneyimleri paylaşıyorum. İlk ve şu anlık tek yurtdışı deneyimim ise İran'a gitmek oldu. Meşhed, Kum ve Tahran şehirlerine yaptığımız ziyarette insanlar Türkiyeli olduğumuzu söyleyince inanılmaz yakınlık gösteriyorlardı. Türkiye'de Şia'ları 'düşman' olarak lanse edilse de İran halkı biz Türkleri çok seviyorlar. Ayrıca halkın şeriat yönetimi pek istediklerini söyleyemem. İranlılar şiir başta olmak üzere kültürlerine sahip çıkan insanlar. İran Doğu'nun İtalyası olması gerekirdi ancak değil. Seyahatlerim sırasında müzelerde, antik kentlerde, sokaklarda gördüğüm tarihi binaları, camileri, kiliseleri, heykelleri araştırırken elde ettiğim bilgilerle sanat tarihi alanında kendimi geliştirdim. Sanat tarihi alanında araştırmalar yaparken çok zevk alıyorum. Özellikle 1923-1961 yılları arasında Ankara'da yapılan kamu binaları, konsolosluk binalarını araştırmayı seviyorum. Doğa yürüyüşü yapmak, bisiklet sürmek, İngilizce dizi izlemek hobilerim arasında. A1.1 Almanca ve A2 İngilizce bilmekteyim

.

Burada da Hukuku neden okumak istiyorum, neden uygun aday benim, neler yaptım bugüne kadar, ileri de bu alanda neler yapmak istiyorum gibi sorulara cevap veren yazılar yazdım.


Umarım yardımcı olmuşumdur. Instagram üzerinden @benismailmert ya da @ismailmerrtt hesaplarına mesaj göndererek sorular sorabilirsiniz. 

Değerli rakiplerim kendinize güvenin, 'bana burs vermezler ya da az verirler' demeyin şansınızı deneyin. Ne kadar kişi bu  programlara başvurursa diğer üniversiteler de bu tarz programları hayata geçirir ve bizden sonraki nesillerin kaderi çözecekleri 40 matematik sorusuna bağlı kalmaz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi

Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak