Come To Gelişim ve We Accept kabul burslarım açıklandı

 Dört gözle beklediğim kabul burslarımı bu cuma öğrenince bayağı hayallerim yıkıldı. Beklediğimi bulamadım. 

İstanbul Kültür Üniversitesi'nin We Accept Burs Programı'na hukuk için başvurdum. %40 kabul bursu alırken, yazdığım yazılardan yola çıkarak uluslararası ilişkiler bölümüne de uygun olduğumu ve eğer o bölümün ücretli kontenjanından yerleşirsem %80 kabul bursu alacağımı belirttiler. Hukuk beni üzse de uluslararası ilişkiler bölümü beni tatmin etti açıkçası.

İstanbul Gelişim Üniversitesi'nin Come To Gelişim Burs Programı ise benim için tam bi fiyasko oldu. O kadar özenerek yaptığım başvuruma sadece %30 kabul bursu aldım. Uluslararası ilişkiler için başvuru yapmıştım. Kültür %80 verirken Gelişimin bu kadar küçük ve sembolik bir rakam tutması beni başlarda ciddi manada üzdü ve kendimi yetersiz görmeye başladım. Ancak bu durum beni ders çalışmak için inanılmaz gazladı :)

 Sonuç olarak bu iki üniversitenin ortak yönü E-5'in kenarında olmaları :) Anladınız siz.

Bahçeşehir, Koç, Özyeğin ve Kadir Has daha akademik üniversiteler bu yüzden hak ettiğim burs oranlarını alacağımı düşünüyorum. 

Ne olursa olsun ülkemizin geleceği için üniversite sınavı sistemi revize edilmeli, öğrencilerin ÖSYM sınavına göre değil, kendi ilgi ve becerilerine göre üniversiteye yerleştiği bir sistem gelmeli.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi

Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak