Kayseri Gezi Notları

Gece 2'de Doğu Ekspresinden inip Kayseri Garına geçtim. Ardından telefonumu şarj etmek için devlet hastanesine gittim, hastanede geçirdiğim iki buçuk saat sonra, saat 04.30'da Kayseri meydanına doğru yürüdüm, Kayseri çok düzenli bir şehir. İlk durağım Kayseri Cumhuriyet Meydanı, Kayseri'nin bir çok simgesel yapısı bu meydanda. İlk gözüme çarpan yapı ise Kayseri Kalesi, çok eski bir geçmişe sahip olan kalenin son biçimini Selçuklular ve Osmanlılar vermiş. Kayseri Saat Kulesi ise 2. Abdülhamit'in tahta çıkmasının 25. yıl dönümü şerefine şehirlere saat kulesi yapılmasını emreder. Kayseri'ye de bu saat kulesi yapılır. Meydanın diğer sembolik yapısı ise Kurşunlu Cami, Mimar Sinan kendi memleketine yaptığı ve günümüze ulaşan tek eseri.
Ardından Hunat Hatun Külliyesine gittim. Külliye, medrese, cami ve hamamdan oluşuyordu ve çok etkilendim çünkü en az 800 yıldır ayakta ve Selçuklu Medeniyeti'nin simgesel bir yapısı. Kayseri'nin her köşesinde Selçuklulardan yadigar birçok yapı bulunmakta, biz ise bu yapılara uygun konutlar inşa etmek yerine var olan tarihi konutları koruyamamışız. Ardından çok az kalan tarihi Kayseri evlerini görmeye gittim, evlerin hemen karşısında bulunan kilise de bizim modern(!) konutlarımız arasında sıkışmışlardı. Az ilerde 1915'de mezun vermeyen Kayseri Lisesi'ne gittim. Şu an Milli Mücadele Müzesi olarak hizmet vermekte. Şehitlerimizin ruhu şad olsun. Her yapıyı ayrıntılı inceleye inceleye dolaştıktan sonra baktım ki Erciyes Ekspresi'nin  kalkmasına 30 dk kalmış. koşa koşa tren garına gittim, istasyon caddesinde bi yapı dikkatimi çekti. Adı Mimar Sinan Konakları ve bina tam bir ucube ve o an acaba Mimar Sinan kalksa ve bu binayı göre ne derdi diye düşündüm.
Hunat Hatun Külliyesi
Kısacası Kayseriyi tam gezemedim, ama yine de çok etkilendim ve gurur duydum ecdadımız Selçuklular ve Osmanlılar'ın bize buraktığı büyük bir medeniyet mirasının olduğunu tekrar anladım.
Mimar Sinan Konakları (!)







9

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi

Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak