Doğuda bir antik kent: Ani / Kars

                                         


                      DOĞUDA BİR ANTİK KENT : ANİ 



    Yıllardır Ani Antik Kentini merak ediyordum. Üstelik Temmuz 2016'da UNESCO Dünya Mirası Listesine alınınca merakım zirveye çıktı aynı yılın Ağustos ayında gitmek nasip oldu.

  Ani Antik Kentine vardığımda karşımda 1000 yıldır dimdik ayakta duran Ani Surları bizi selamladı... (Ani'ye giriş 10 TL idi, Müzekart geçerli) Kente girince biraz moralim bozuldu çünkü bir kaç anıtsal yapıdan başka geri kalan her şeyin sadece temelleri kalmıştı...Ani büyük bir şehir. 1 günde Aniyi gezmek zor ancak sabah gelip akşama ancak biter ama ölürsün :)
Ani Surları
 İlk olarak Ani Katedrali (Fethiye Cami)'ne gittim. Kubbesi uzun yıllar önce yıkılmış ayrıca 1988 Spitak depreminde binanın bazı cepheleri büyük hasarlar görmüş. Zaten Katedrale girince temkinli girdim ve bayağı korktum yani her an yıkıla bilir diye:) Bir kaç tane de hatıra fotoğrafı çekip Anadolu'da ki ilk Türk camisi olan Ebu'l Menucher Camisine gittim. Minaresinde ki Arapça''Allah'' yazısı dikkatimi çekti. O an Müslüman ve Hristiyanların bir arada kardeşçe yaşadığı zamanlar aklıma geldi...
Cami bir uçurumun hemen kenarına kurulmuş cami penceresinden aşağı bakınca yine korktum... Ama manzara güzeldi... Manzarayı seyrederken bir köprü gözüme çarptı. Arpaçay üzerindeki o köprü yıkıktı. Köprünün bir ayağı Türkiye'de, bir ayağı Ermenistan'da. Bu köprü bana göre Türkiye ve Ermenistan ilişkisini temsil ediyordu...
Cami çıkışı eski binaların temellerini takip ede ede St. Grigor  Kilisesine gittim. Tipik bir Ermeni kilisesi. İçindeki duvar resimlerinin çoğu silinmiş dikkatli bakılınca belli oluyor ayrı birde geçmiş yıllarda o kiliseyi ziyaret etmiş kişiler adlarını falan kazımışlar o kadardı. kilise çıkışı dikkatimi çeken diğer şey ise hemen yanımızda bulunan vadideki insan yapımı mağaralardı. Ani halkı orayı depo olarak kullanıyormuş. Kiliseden çıkınca bir kervansaraya gittik.
St. Grigor Kilisesi
Büyük bir taç kapıdan giriliyordu tavan süslemeleri geometrik şekillerdi ve çok güzeldiler...Ama kervansaray bayağı yıkıktı. Ardından Selçuklu Sarayına gittim. Anideki en sağlam yapıydı çünkü restore edilmişti. Saray 2 katlı ama bir katı ahşap olduğundan günümüze kalamamış.
   Artık yorulmuştum Anideki sosyal tesislere gidip oturduk ardından Kars şehir merkezine gidip yemeğimizi yedik.
  Umarım yazım sizde merak duygusu oluşturmuştur:)
Ani Katedrali

Arpaçay ve yıkık köprü

Ebul Menucher Cami
Anide bir kervansaray

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Apply BAU ve Diğer Burs Programları İçin Yazdığım Yazılar.

Anadolu Bursiyerliği ile Koç Üniversitesi

Kadir Has Üniversitesi Beyaz Güvercin Bursiyeri Olmak